A retro, a második világháborút követő gazdasági boom, a globális változások, a fogyasztói társadalom kialakulásának stílusa. A terjedő liberalizmus eszméi befolyásolták a változásokat, alakították a modern világot és a designt ünnepelték. Az 50-es évek retroja tiszteletben tartotta a klasszikus tervezési elveket, ezért mind a mai napig elegánsnak hatnak.
Ahhoz hogy ízelítőt kaphassunk az 1950-es évek Amerikájának lakberendezési stílusából, érdemes megnézni néhány epizódot a „Reklámőrültek” című sorozatból, amely nagyszerűen mutatja be a kor stílusát. De kitűnő lakberendezési korrajzot nyújtanak a Grace Kelly és Audrey Hepburn vagy a Charles és Ray Eames által fémjelzett filmek is. Az akkori bútorok még mindig nagyon keresettek. Az 1950-es években megszületett a nyitott terű nappali, amely azt jelentette, hogy egy nagy multifunkcionális térbe került elhelyezésre a konyha a nappali és az étkező funkció is. (amerikai konyha). A színpalettán új világos és merész színek jelennek meg: elterjednek a „rágógumi színek” valamint a neonszínek. Ugyanakkor a konzervatívabbak a tompább színárnyalatokat: bézst, sötét barnát, oliva-zöldet, smaragd-színt, szilva-kéket, mustár-sárgát, sötétkéket és feketét használták.
Divat lett, és széles körben elterjedtek a vinyl padlóburkolatok, de hódított a fa padló, amelyeket szőnyegekkel borítottak be. A falakra, vagy csak egy-egy falszakaszra, festett vagy ragasztott nagy minták (tapéták) kerültek fel.